söndag 13 december 2009

krav-lista

Idag fick jag frågan från Sötnos om jag inte skulle ta och blogga. Jag förklarade att jag inte visste vad jag skulle blogga om i så fall. Då kom hon på idén att skriva en lista på mina krav för en framtida partner. Vad är det jag vill och inte vill ha hos en partner med andra ord. Vad är det som är viktigt för mig för ett bra förhållande. Så vi började på en lista och den lyckades, med hjälp av både Sötnos och mamma, bli ganska lång. Våra gemensamma erfarenheter har lärt oss en hel del av vad jag vill och inte vill ha. Den är väl inte helt klar än, men såhär långt kom vi idag:

Min krav-lista
  1. Inte för ung/gammal. Vill gärna kunna ha samma barndomsminnen.
  2. Inte super-ultra-butch.
  3. Någon som kan bry sig om sitt utseende. Fortfarande vara tjej.
  4. Helst uppväxt i liknande kultur.
  5. Humor! Stort sinne för humor, fatta sarkasm och ironi.
  6. Vilja ha barn i framtiden.
  7. Respektera karriärs-behovet.
  8. Attraktiv. Jag har lite svårt för hela inte raka sig-grejen, eller som Sötnos sa: "Använd rakhyvel ffs." :p Gärna tränad kropp.
  9. Inte vegan och ultra-feminist (hata män osv.)
  10. Tatueringar och/eller piercingar, sure ;)
  11. Kunna svenska/engelska! Antingen båda eller åtminstone ett av dem riktigt bra.
  12. Snygg naken.
  13. Inte 3 ggr större än mig, men lite större är ok.
  14. Stimulans av intelligens.
  15. Förstå skönheten i tv- och datorspel men inte behöva spela hela tiden.
  16. Acceptera personlighet. Alla de där som egenheterna som alla har.
  17. Fullständigt ärlig.
  18. Komma överens med familjen, vilja umgås med dem. Både min och hennes.
  19. Respekt fullt ut.
  20. Gilla djur
  21. Vara hygienisk
  22. Livserfarenhet. Gärna ha rest lite och upplevt en del.
  23. Ha stort hjärta för omvärlden
  24. Tobaksfri
  25. Drogfri
  26. Bok-intresse
  27. Kunna se barnfilmer men samtidigt vara vuxen
  28. Tålamod
  29. Kunna leva varsitt liv och ett tillsammans
  30. Ha egna mål i livet, drivkraft
  31. Ingen drama-queen!
  32. Inget kontrollbehov
  33. Jämställdhet i relationen
  34. Ha minst gymnasie-kompetens
  35. Inte för svartsjuk
  36. Ingen ADHD
  37. Ingen latmask
  38. Ska kunna ligga och mysa
  39. Inget närings-freak
  40. Sova tillsammans!
  41. Mycket fysisk kontakt
  42. Vara ett kärleksväsen
  43. Gilla romantik
  44. Gilla att ge och få uppmärksamhet
  45. Kunna ta emot och ge gåvor
  46. Kreativ
  47. Social kompetens
  48. Kunna göra roliga saker ihop
  49. Ha grundläggande kunskaper i hushållssysslor
  50. Ingen över-pedantisk människa
  51. Även kunna hålla det realativt rent
  52. Generös
  53. Självständig
  54. Ingen energi-tjuv
  55. Inte ha legat med halva Sverige
  56. Både ge och ta i sängen
  57. Kunna säga vad som är skönt i sängen
  58. Inte fråga "Hur är det?" 340 ggr om, i sängen
  59. Tycka det är kul att testa nya saker, inget rutin-sex konstant!
  60. Kunna ta kritik rätt
  61. Inga knäppa fetischer
  62. Samma sexuella drivkraft
  63. Trogen
  64. Uthållighet i sängen
  65. Kunna hångla
  66. Vilja hångla
  67. Inget förnedringssex
  68. Kunna läsa kroppsspråk
  69. Samma sexuella preferenser
  70. Kunna visa sig naken
Sen är det ju oftast så att vissa krav kastas bort när man väl träffar någon som känns perfekt ändå. Vissa saker är självklart mer viktiga än andra. Men det var lite kul att verkligen tänka på vad man vill ha i ett förhållande, vilken sorts person osv. Sötnos frågade mig även två frågor till. "Är du säker på att du är tjej?" och "Är du säker på att du är flata?" Svaret på båda frågorna är starkt ja. Jag är äntligen fullkomligt säker på båda två.

4 kommentarer:

S sa...

Ååh du är verkligen min syster!! Visst såg du min lista? :)

PS. Ordverifieringen i bloggen ber mig skriva in order "flaties" för att kunna posta kommentar. Skoj :D

Fröken X sa...

Det där är ju jag. ; )

Strawburied@Qruiser sa...

Bra lista! Jag vågar inte göra en själv för jag är rädd att jag kommer upptäcka att jag är på tok för kräsen, och samtiigt inse anledningen till varför jag är singel! Haha! God fortsättning och lycka till!

Honungsbit sa...

Fröken X: Haha, nämen va bra, det betyder ju att du finns och det inte bara är jag som är oerhört kräsen ;)

Strawburied: Tack :) Jo, det blir ju fler punkter än man kan tro, men det är lite kul också.