onsdag 5 november 2008

*lycka*

Idag känns på många sätt som en ganska bra dag. Det började redan igår med att jag fick besök av en underbar budbil som bar på ett underbart paket. Min nya MacBook, av den allra senaste modellen hade äntligen kommit! Titta så fin den är:


Och nu har jag svårt att slita mig från den överhuvudtaget. Vill bara stirra på den hela tiden för den är så vacker och så underbar och har så många nya roliga funktioner att jag bara vill testa mer och mer. Det var längesen jag var så kär i en pryl, kan t.o.m. ha varit sist jag köpte en ny dator. Vilket var ganska många år sedan och just därför det var dags för en ny nu. Och detta är då också slutet på de två och en halv datorlösa veckor som jag har fått genomlida.
Sen blev dagen bara bättre när jag vaknade av beskedet att Obama vunnit. Och jag anser verkligen att det var nåt av det bästa som kunde hända. För om ett land som USA med alla sina fördomar och ideal kan vändas om på det här viset, vad kan då inte resten av världen? Ännu mer övertygad om detta blev jag när jag såg hans tacktal tidigare idag. Det tycker jag att ni ska se själva också. Ärligt talat fick jag tårar i ögonen mer än en gång.

Inga kommentarer: