fredag 17 juli 2009

priden närmar sig

Saker börjar hända nu. Det känns som om motorn som styr mitt liv och länge stått stilla nu sakta men säkert börjar röra på sig igen. Det verkar som jag kommer börja plugga igen i höst. Hittills står jag som reserv på mitt första och andrahandsval, men tredjehandsvalet kom jag faktiskt in på, så det kanske blir det om andra urvalet går dåligt. Så äntligen har jag lite mer sikt framåt.
Sen är det bara lite mer än en vecka kvar till Pride nu, och jag börjar verkligen se fram emot det. Jag kommer jobba några av dagarna och de andra har jag fria att utforska resten av festivalen. Idag läste jag i DN att det är 550 volontärer som ställer upp under Pride, plus de ca 100 som jobbar längre än så. Det är ganska många ändå, och i år hör jag till dem :)
Reklamen för årets Pride är också helt klockren. Det är precis så det är.



Annars har jag tillbringat dagen med att för första gången klippa en hund, vilket knäppt nog inte var så annorlunda från att klippa en människa. Men jävligt kul var det och hunden blev sötare än väntat.
Senare ikväll blir det in till stan för att se Brüno, som blivit bannlyst i Ukraina "eftersom filmen innehåller ”homosexuella sexscener och ord” som anses ”olämpliga och obscena”".

Inga kommentarer: