måndag 29 juni 2009

det börjar se soligare ut...

Idag vaknade jag och det kändes lite bättre. Känner mig lite piggare och gladare. Förutom att värmen nu är här, finns det vad jag kan komma på fyra anledningar till detta. Alla fyra inträffade igår.
Det första är att vi äntligen satte upp ett nytt myggnät i fönstret i mitt rum. Jag säger vi, men mamma var inte till så mycket hjälp :P Hon satt och gullade med hunden medan jag stod och slet med kardborrband och nät och nästan trillade ut, detta efter att jag redan fixat myggnät i hennes fönster också. I alla fall, detta resulterade i att jag har sovit med öppet fönster, vilket i mitt rum gör det både svalare och lättare att andas.
Sak nr 2 är att Mumin är hemma i Sverige igen! Mumin har alltså varit borta för länge och är nu tillbaka, brun som en pepparkaka, och förgyllde min kväll igår.
Nästa grej är att jag fick ett så trevligt mail igår av en läsare. Det är alltid kul att få höra att det finns dem som uppskattar och kanske tom drar nytta av att jag skriver den här bloggen. Och det är just sånt som får mig att vilja komma igång igen och skriva lite oftare.
Den fjärde och sista grejen är att jag igår äntligen fick veta att jag ska få jobba på Stockholm Pride. För den som inte visste det är Pride nästan helt uppbyggt av volontärer, och i år kommer jag vara en av dem :) Det kommer kännas så skönt att komma igång och göra något igen. Och att jobba på Pride en vecka känns precis lagom just nu. Sen kommer det vara kul för jag har fortfarande aldrig varit på Pride, så detta blir ett perfekt sätt att uppleva det första gången. Förutom alla jag kommer träffa när jag jobbar, kommer jag under min lediga tid ha tillgång till resten av Pride. Så nu har jag verkligen något att se fram emot under sommaren.

Snart ska jag nog försöka gå ut och lägga mig i solen lite för att se om jag kan få nån färg också :)

Inga kommentarer: