onsdag 16 juli 2008

"jag ser ju genast mer lesbisk ut!"

Så arg som jag är just nu är svårt att vara. Och så besviken och så irriterad och alldeles...alldeles...förbannad!
Jag är så trött på honom och hans jävla attityd att jag inte ens orkar tänka på honom. Och absolut inte prata med honom. Inte för att han verkar intresserad av det heller.
Men nu åker jag på semester i två veckor, och slipper allt detta. Det ska bli så skönt. Bara få ligga på en strand med 30 SPF, parasoll, solglasögon och en sisådär 10-11 böcker. Det är min drömbild av en perfekt semester.
Och så har jag äntligen kapat av mitt hår igen. Och då menar jag verkligen kapat. Det var väl ungefär en 3 dm långt kanske, nu är det längsta av det 5 cm, och bak i nacken är det knappt en enda cm. Så jävla skönt! Och gud vad jag har saknat det. Så blev det ju jävligt snyggt också. Och sen när jag kommer hem igen ska det få färg på sig också och då kommer det se ännu bättre ut, om det nu är möjligt. Har svårt att sluta se mig själv i spegeln just nu.
Gissa bara hur arg mr tjejer-ska-ha-långt-hår blev när han upptäckte vad Mumin höll på med där hon stod med saxen i högsta hugg. Så arg var det längesen jag såg någon vara. Om man inte räknar in hur arg jag själv är nu förstås. Men att inte säga ett ord, och då åker jag ändå bort för två veckor nu och han har fortfarande inte hört av sig sen dess. Suck alltså.
Innan allt det var jag och åt lunch med Mumin och Henne. Det hade hänt en hel del i Hennes liv också nämligen. Det hade tagit slut med killen, men hon har redan en ny. Så det var ju kul. Blev liksom både bra och dåliga nyheter på en och samma gång. Men så blev det ju från min sida också. Det var tydligen så längesen jag träffade Henne att hon inte hört något om Poeten överhuvudtaget. Så jag fick ju ta hela historien. Från den fantastiska början för en och en halv månad sen, till det inte så fantastiska slutet för en dag sen.

Två veckor. Två veckor av frihet från allt och inget. Underbart ska det bli och jag hoppas på att vara mindre arg när jag kommer hem.


Inga kommentarer: