söndag 6 juni 2010

jag är din vän, är du min?

Att få veta att en av mina närmaste vänner känner sig obekväm att kramas med mig på grund av min läggning var inte kul. Tydligen hade hon pratat med en annan vän till mig på en fest och berättat att sen jag kom ut blir hon ibland orolig att när jag kramas och gosas med henne så har jag andra avsikter. Till de som inte vet det är jag en väldigt gosig person. Jag kramar alla jag känner och älskar att sitta och mysa i soffan. Detta betyder självklart inte att jag är intresserad av mina vänner på minsta sätt. Bara för att jag är flata betyder inte det att jag inte kan skilja på vänner och älskare. När det kommer till mina vänner så tänker jag inte ens tanken på att jag skulle vilja något mer med dem, jag ser inte på dem på det sättet. De skulle lika gärna kunna vara syskon, eller män för den delen.

Så detta gjorde mig ganska ledsen och faktiskt besviken. Jag har märkt att vissa andra vänner har verkat smått obekväma runt mig sen jag kom ut, med vad de säger eller så. Men inte så att de har gått och berättat det för andra eller verkat tveksamma till att krama mig. Sen är det väl också det att detta är en vän som jag trodde mig stå väldigt nära och har berättat fruktansvärt mycket personliga saker och hemligheter. Nu vet jag inte längre vad jag ska tro.

Inga kommentarer: