söndag 13 juni 2010

tankar om livet

Ibland är livet läskigt. Jag sitter här och tänker och försöker skriva en uppgift till en kurs jag går, och så kommer alla tankar om mitt liv dundrandes in i huvudet. Hur det ser ut nu och hur mycket det snart kommer att förändras. Nästa år har jag ett nytt liv på ett nytt ställe långt borta och det är ganska skrämmande. Sen är det svårt att se vägen dit, från mig nu till mig då. Nu sitter jag fortfarande mest hemma, har mycket personligt att ta itu med, har inte särskilt många vänner och de jag har kan jag bevisligen inte riktigt lita på. (se förra inlägget)
Sen har jag förstås min underbara familj. Och finns det någon bättre kombination än sommar, fotbolls-VM och Sims med Sötnos? :)

Samtidigt är det just nu sådär att jag har svårt att se vad som händer om bara några veckor, ibland om bara några dar, och plötsligt behöver jag kunna se mycket längre in i framtiden och förbereda mig för vad som kommer då istället för nu. Och det är ju helt fel, det är bättre att ta allt som det kommer, just nu ska jag t.ex. försöka koncentrera mig på vad jag pluggar, att få en bra och lugn sommar med de jag älskar och att få en del sol. Resten får jag ta när det kommit lite närmre tror jag :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det du pluggar?

J

Honungsbit sa...

Jag pluggar distanskurs i litteraturvetenskap över sommaren bara :)