onsdag 24 juni 2009

mörker

Vad ska man göra när man ingenting orkar? Man vill så mycket, men inget händer. Det känns som om jag ständigt väntar men vet inte på vad. Det känns som om jag går omkring i ett mörker. Utbrändhetens mörker. Depressionens mörker. Och nu måste jag hitta det som ger allting en mening. Det som ska ge mig viljan att komma ut härifrån. Ibland känns det som om jag nästan hittat det, men så glider det ur handen på mig. Det finns det som ständigt ger mig lite ljus, min familj bl a. Och tiden gör att jag ständigt kämpar mig ut. Långsamt. Jag letar efter det som ska lysa upp min värld igen, så som den en gång har varit. Inte gå tillbaka dit utan framåt. Mot nya saker. Problemet är att jag ännu inte vet vad det är jag söker. Är det en ny partner? Ett jobb, en utbildning, en vänskap? Inte vet jag. Jag hoppas jag känner igen det när jag ser det. Och håller fast.

Inga kommentarer: