söndag 10 januari 2010

Det är väl alltid en bra start på veckan att gråta vid köksbordet?


Förra helgen var det besök av morföräldrar. Det är inte direkt mitt största nöje här i livet. Jag tycker självklart om dem, men det är ganska påfrestande att umgås med dem länge. När de kommer måste man vara på sin vakt ständigt. Allt man säger, gör, hur man ser ut, vad som finns hemma, allt, blir kommenterat och/eller granskat. Ännu en gång upptäcker jag att min morfar går in och snokar i mitt sovrum, vilket självklart inte känns bra alls. Sen kan jag inte berätta för dem om min läggning, i alla fall inte nu. De skulle inte ta det bra, så istället får jag stå ut med frågor om pojkar och gömma regnbågsflaggor och annat avslöjande från dem.

Annars har nästan hela veckan bestått av att hjälpa Sötnos med plugg. Att saker jag själv aldrig studerade kunde vara intressant var en kul upptäckt :) Min belöning för att jag hjälpte till bestod från en början av godis, vilket självklart tog slut innan plugget. Sen gick den underbara lilla galningen och köpte mig en jacka som tack. Och inte vilken jacka som helst, utan världens snyggaste skinnjacka och jag är så lycklig att jag inte vet vad jag ska ta mig till :p
Det kanske låter överdrivet, men jag har så länge letat efter en perfekt vår och höstjacka som man kan ha till typ allt, och nu hänger den där i mitt rum! Att man kan vara så glad av materiella saker är ibland löjligt :p



Inga kommentarer: