måndag 18 januari 2010

"utsikten är ju bara rakt in i en vägg!!"

En fullpackad helg har det blivit. Fredagen bestod av besök av Popcorn och vilda diskussioner om religion, homosexualitet och våra liv. Vi har varit vänner för evigt, träffas för sällan och hamnar väldigt ofta i givande, ibland vilt galna, argumentationer om allt möjligt.
Gårdagen började med en härlig timmespromenad ute i skogen med mamma och hundarna. Så underbart att se dem små sötnosarna springa omkring helt lyriska i snön och utforska. Sen blev det totalröjning av garderoberna, dags att få bort gammalt och in allt nytt jag köpt på senaste. Slutligen blev det hem till Mumin för att fira att Sötnos finns i våra liv. Det blev en kväll full med Guitar Hero, flummande och drinkar. I mitt fall bestod "drinkarna" av hemmagjord flädersaft, ren :p

Idag däremot var det dags för lägenhetsvisningar, det börjar bli flyttdags och det var spännande. Speciellt kul var det att testa vår taktik om att högljutt klaga på alla fel vi såg för att försöka avskräcka de andra intresserade =)

Många runt om mig verkar få form på sina relationer just nu känns det som. Ronja har blivit tillsammans med någon hon har varit intresserad av från och till sen tonåren och är superkär, Popcorn har ny kille och verkar lycklig, Ex R ska flytta ihop med sin tjej när hon snart flyttar till Sverige, Fröken Röd är singel igen och njuter av det (inge mer dyke-drama!), Henne letar hus och planerar barn inom en snar framtid, osv. Nog känns det lite märkligt, samtidigt som jag är superglad för dem allihop. Det här året kan kanske komma med mycket gott till våra liv. Förhoppningsvis kommer även mitt relationsliv att ändras.

2 kommentarer:

BRUSH sa...

Okej, jag är medveten om att klockan är 03.22 (mao borde jag sova för LÄNGE sen, men jag har en känsla av att jag kanske inte är ensam orolig inatt), men jag är totalt förvirrad av detta inlägg, trotts att jag vet att jag läst det tidigare.. Det tog mig utan överdrift en halv evighet att inse vad "inge mer dyke-drama" innefattade. Jag började bana iväg mot dykning... Skratta inte. Förstod sen att det måste vara något slang som du använder för dina läsare och VIPS där kom det till mig xD hahahha! ANYWAYS, jag förstår inte, vem är Fröken Röd?! Är jag jätteblåst eller har du faktiskt krånglat till det för mig? Är det som jag tror?
Förväntar mig svar när du läser denna kommentar och denna gång kopplar att det är jag som kommenterat. Fast ja, rätt självklart kanske med tanke på denna kommentar....
Jag skulle egentligen vilja babbla på i en evighet på detta sätt, en ny form av kommunikation mellan oss liksom (utöver den andliga dårå xD) men jag börjar oroa mig för att det endast finns ett antal tecken per kommentar. Så, jag antar att jag ger upp nu. Ska nog försöka sova. Och du, du vet vad det är dags för snart va?! WIPE OUT! :D
Hoppas du sover just nu!!
ÄLSKAR DIG HONUNG!
<3

Honungsbit sa...

BRUSH: Haha, du är ju helt underbar! Förklaringen kan ju vara att man är lite trögare mitt i natten =D Ja, det är nog som du tror, jag vet att du egentligen är helt medveten om vem Fröken Röd är, om du bara tänker lite :P

För att klargöra ifall det var fler läsare som inte förstod dyke-drama kommentaren så syftar det på det extrema dramat som många lesbiska relationer har :) (dyke=flata).

Hoppas du klarade av att somna till slut.
Älskar dig också!