söndag 15 augusti 2010

done.

Nu är det avklarat. Jag har meddelat henne vad jag tycker om folk som är oärliga och inte kan säga sanningen rakt ut. Hon vet nu att jag inte vill träffa henne igen. Och det spelar ingen roll vilken taktik hon prövar nu (först bitchig och avfärdande sen be om ursäkt och verka svag), ingenting kommer få mig att ändra vad jag tycker om det här.

Och det är inte för att jag är sårad eller förstörd över detta. Inte alls. Jag hade inte direkt hunnit utveckla några starka känslor för henne. Däremot är jag pissed off som fan över vad hon skrev. Och nu lättad att jag lyckades vara stark i att berätta för henne att jag inte accepterar ett sånt beteende.

Ett tips: om du bara är ute efter en sak, säg det. Berätta gärna anledningen också. Har du tur, kanske du ändå får det. Annars kan du åtminstone få respekt för att vara ärlig.

Inga kommentarer: