söndag 29 augusti 2010

omladdad efter trevliga dar

Ibland är det jäkligt skönt att komma bort från storstan i några dar. Att få vara i en mindre stad och njuta av tystnaden och lugnet. För det är mycket tystare och definitivt lugnare när man kommer bort från Stockholm, även om man vanligtvis bor i en förort och inte inne i själva centrum. Det lugnet som finns i småstäder går inte att uppnå här. Ändå älskar jag Stockholm och känner mig som mest hemma här. Men ibland, som med allt man älskar, behöver man en paus.

Detta var en bra paus. Jag fick chansen att ta det lugnt, ha jäkligt kul och ladda om. Det var kul att umgås med ett gäng flator, delvis för att det är en ovana för mig, delvis för att de var helt underbara. Jag fick prova på något jag inte gjort förrut, besöka ännu en stad jag inte varit i förrut och uppleva allt som pågick där, ha trevliga middagar med intressanta samtal och till sist vara lite typiskt svensk nere vid vattnet. Sen hade jag väldigt mysiga och trevliga stunder med bruden som jag åkte dit på grund av. Vi hade många långa samtal och djupa och viktiga saker som förde oss närmare varann. Eller så låg vi bara på en gräsmatta och myste under solen. Eller satt och såg lesbiska draman på tv och skrattade gott. Vid ett annat tillfälle satt jag under tak på en bänk med hennes huvud i mitt knä och tittade på regnet. Till och med det fick mig att koppla av en stund och njuta.

Vi kommer nog ses igen. Det hoppas jag. Vi har kul tillsammans på ett avkopplat sätt som känns väldigt bekvämt för mig just nu. Och så skadar det ju inte att detta är en jäkligt härlig brud som både är snygg, sexig och rolig.

Inga kommentarer: