torsdag 2 oktober 2008

vem vill vara min gayvän?

Jag börjar känna mig lite låst faktiskt. Jag önskar verkligen att jag hade åtminstone EN vän som var gay. Men jag har ingen alls, inte ens nån liten bibrud. Jo, en men hon har ett väldigt seriöst förhållande med sin kille och har aldrig varit med nån tjej. Jag vill bara så gärna ha någon som kan hjälpa mig lite, ge mig en inblick. Någon som jag kan gå på gayklubb med eller som vet var man annars kan gå för att träffa lite lesbiskt folk. Det känns som att jag verkligen behöver få kontakt med hela den biten nu. Det känns som om det skulle hjälpa mig att må lite bättre. I alla fall med tanke på hur mycket det hjälper att bara sitta och läsa bloggar om flator och deras liv, eller att läsa qx. Jag känner verkligen ett starkt behov av allt det där. Ett stark behov att få mig första upplevelse med en tjej. Men jag inte riktigt hitta vägen dit känner jag. Det är som att jag är fast av all annan skit i mitt liv just nu. Och därför orkar jag inte riktigt ta tag i det. Därför skulle det vara så mycket lättare om jag hade någon som kunna hjälpa mig lite grann. Eller iallafall någon som kan förstå hur det känns. Någon jag kan snacka tjejer med på ett seriöst sätt. För det går inte riktigt med alla heteropolare jag har. De förstår det inte.

Annars har det inte hänt mycket. Jag lyckades vara så smidig idag att jag föll pladask i en rulltrappa, men det var väl det mest spännande som hände.
Jag tror att jag verkligen behöver någon sorts förändring i mitt liv just nu. Jag har redan tagit hand om håret, och det känns bra. Men det behövs något mer. Något som får mig att känna lite mer glädje över livet just nu. Någon som kan krama mig på ett annat sätt och låta mig andas ut en stund.

9 kommentarer:

Anonym sa...

tänkte bara säga att jag känner igen mig.. jag har heller inga gayvänner och har precis upptäckt de här sidan hos mig. har inte ens berättat för den för vänner än..

Honungsbit sa...

Tack, det är alltid skönt att höra att man inte är ensam. Du får gärna maila mig om du skulle vilja prata mer om saken, jag vet hur det är innan man har berättat det för någon än och inte vet om man ska våga göra det. Jag hoppas att du vågar :)

Anonym sa...

jag känner mig inte direkt rädd för att berätta, redan berättat för vissa. jag känner mig bara osäker på vad jag är... det skulle kännas bra att kunna säga att man är antingen bi eller homo eller nåt annat. för ett år sedan var jag helt övertygad om att jag var hetero, aldrig ifrågasatt det liksom..

har inte direkt några relationer varken åt ena eller andra hållet att skryta med eller analysera. knappt varit kär i hela mitt liv..

Honungsbit sa...

Jag förstår vad du menar. Man blir väldigt förvirrad i början. Själv hade jag bara varit kär i killar tidigare, eller iallafall vad jag vågat erkänna. Så när jag helt plötsligt upptäckte att jag kanske var inne på fel kön så visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen. Och det vet jag väl egentligen fortfarande inte. Därav önskemålet om en gayvän :p

Anonym sa...

där någonstans står jag.. jag har visst varit lite kär i killar, men ingen som jag kunnat se mig i ett förhållande med eller som jag tror jag skulle bli intresserad av om jag inte känt ett intresse från dem först. jag kände mig nog sedd helt enkelt.. så analyserar jag det nu iaf.

jävligt dumt att man bara antar man är hetero tills man blir bevisad motsatsen egentligen..

Honungsbit sa...

Tyvärr är det ju så samhället är uppbyggt. Att heterosexualiteten är det "normala", det man "är". Tänk vad underbart om man redan som liten fick frågan vilket kön man attraheras mest av.

Anonym sa...

Hej. Ville bara säga att jag känner igen mig lite... Jag har i och för sig en del vänner som är gay, men jag har inte vågat berättat för dom. Skulle vara skönt att ha nån att prata med :)

Honungsbit sa...

Jag hoppas att du en dag vill berätta för dem också. Precis, det känns ju som att det blir lättare med nån att prata med. Om du skulle vilja prata med mig går det bra att maila på honungsbit(a)gmail.com :)

Anonym sa...

din blogg är väldigt bra ^^ du kan alltid gå till egalia om du bor i sthlms-området, där finns det mkt trevligt folk :) adda mig på msn om du vill med.. malin_hallerstedt@hotmail.com