tisdag 29 april 2008

dans+dans+jobb=muskelknutar

I lördags blev det utegång för första gången på länge för min skull. Vi skulle fira att jag och två av mina kompisar fyllt år nyligen. Så vi var ett gäng som drog ut, inklusive Ex R som på vissa sätt tjatade sig till att följa med. Jag tyckte det var lite jobbigt, men gick med på det med löftet om att få vara ifred och göra vad jag ville med mina kompisar. Och det jag ville var att dansa. Vilket också var vad jag gjorde praktiskt taget hela kvällen. Tror jag var den enda i gänget som var uppe nästan hela tiden. Fick flera gånger frågan "vart tog du vägen?" och svaret blev alltid "jag dansade!" Och som vanligt när man går till köttmarknader så har man minst en kille på sig hela tiden, ibland fler. Och det hade jag. Först var det en kille som slängde sig på mig praktiskt taget och vägrade sluta vara på. Till slut blev jag räddad av min vän Fén, vilket då självklart resulterade i att han hoppade över till Mumin och så fick vi hjälpas åt att rädda henne. Helt räddade från den killen blev vi av ett gäng 18-åriga killar, och sen blev jag räddad från en av dem av två asköna tjejer som började dansa, ganska intimt faktiskt, med mig. Och det var när jag dansade med den ena av dem, den som var mest på, som Ex R självklart gjorde sitt enda besök på dansgolvet under kvällen. Blev ganska kul att höra hans reaktion på att jag dansade på det viset med en tjej. Och sen ännu roligare när han fick reda på att jag bytt nummer med henne. Detta efter mycket tjat från Fén som praktiskt taget knuffade mig fram till tjejen för att fråga.
Så det blev första gången jag bytte nummer med en tjej på det viset. Vet ännu inte säkert om hon faktiskt är lesbisk, men jag fick ju helt klart en del vibbar från henne när vi dansade. Samtidigt gav hon mig helt andra vibbar när jag föreslog att vi skulle byta nummer. Då såg hon mer lite fundersam och tveksam ut, som att hon var rädd att hon gett mig fel signaler. Så jag vet inte om jag kommer kontakta henne. Men det var kul att dansa med henne och jag skulle iallafall inte ha något emot att göra det igen.

Natten var kul, men resulterade i att jag var hemma halv fyra på morgonen och skulle upp vid åtta för att åka till jobbet. Min rygg var helt paj den dagen. Först dans i musikvideon på fredagen, sen dans ute hela kvällen, och sen jobba i sju timmar. Och det var lönehelg, vilket är lika med kaos. Så det är ju bara att föreställa sig hur jag mådde när jag kom hem i söndags. Vill inte ens veta hur många muskelknutar jag hade vid det laget. Vid åtta började ögonlocken att kännas tunga, och det var dags att duscha och sova för att orka upp före sju nästa dag för skola och jobb till åtta på kvällen. I detta fall jobb som mest innebar att göra iordning den hög vi brukade kalla butik, efter den kaotiska helgen.

Inga kommentarer: