söndag 6 april 2008

och så blev man sjuk

Vaknade igår och mådde bra, eller åtminstone som vanligt. Gjorde mig iordning, åkte till jobbet och jobbade. Efter några timmar började jag må illa. Riktigt illa. var tvungen att gå bak på lagret och ställa mig och andas lugnt i rädsla för att jag skulle spy över hela golvet. Trodde det blev bättre, drack lite vatten för att lugna ner magen. Detta visade sig förstås vara det dumaste jag kunde gjort. Vattnet gjorde mig bara mer övertygad om att jag skulle spy, så jag fick be min kollega att få sätta mig ner och vila en liten stund. Där satt jag och använda all min viljestyrka åt att inte spy. Då kommer självklart chefen. Som tur är har jag en snäll chef som såg hur dåligt jag mådde och föreslog att jag skulle lägga mig ner istället. Eftersom det inte finns så mycket att ligga på, ställde jag ihop tre stolar och la mig över dem. Min kollega kom och gav mig en halsduk att använda som kudde. Sen låg jag där, i över en halvtimme, och mådde illa och hela rummet snurrade runt mig. Efter ett tag mådde jag lite bättre och jag började frysa lite, så jag satte mig och åt lunch för att hoppas på att det kanske var hunger. Det kändes bättre en stund, sen började jag frysa ännu mer och skaka. 
Så det hela slutade med att min mamma fick komma och hämta mig med bilen, en annan av mina kollegor var tvungen att komma in istället för mig och jobba på sin lediga lördag, och jag låg hemma och såg på Vänner och Sex and the City resten av dagen. Detta resulterade även i att jag är hemma idag och chefen blev tvungen att jobba mitt pass. Jag är sjuk helt enkelt. Vet inte vad för sjuk däremot. Trodde på influensan, men jag har ingen feber så det kan det inte vara. Men men, jag har marsmallows bredvid mig i en skål så jag kan väl inte klaga. 

Oj, det där blev mycket snack om min sjuka helg. Kanske inte så intressant att läsa. Såg att min blogg har fått komma med på listan HBTQ-tjejer som bloggar och det är jag jätteglad och tacksam för! Var ju den sidan plus brudens blogg, numer Sara Lövenstams blogg, som fick mig att bestämma för att starta denna blogg :) Så tack ska ni ha. 
Men nu försvinner jag nog in i New York-livet med alla sin sexproblem snart igen. (Egen tolkning på vilken av serierna jag väljer...)

1 kommentar:

Vardagsanalys sa...

Jag brukar också ha sex and the city-race när jag är sjuk. Det är den bästa medicinen!