onsdag 9 april 2008

helt ologiskt

Ja vad ska man säga? 
Igår fick vi rollerna. Jag går en teaterutbildning där vi har börjat jobba på en pjäs som ska sättas upp framåt sommaren, och igår fick vi alltså reda på vem som skulle få spela vilken roll. And guess what, jag fick huvudrollen! Man ska väl egentligen säga "den kvinnliga huvudrollen" eftersom det finns en manlig huvudroll också, men det är faktiskt min roll som är den stora huvudrollen och den som pjäsen  är uppkallad efter. Jag blev ärligt talat lite chockad över detta men samtidigt väldigt glad förstås. Det kommer bli en utmaning, men en kul utmaning. Jag har fått en känsla av att min lärare verkligen gillar mig, kanske därför som just jag fick rollen. Han har däremot en tendens att kritisera mig ganska mycket, inte negativt utan mer rekonstruktiv kritik som att jag måste jobba med min hållning, även detta får jag en känsla av att han gör för att han gillar mig och vill att jag ska förbättras som skådespelare. Jag hoppas verkligen att det är så. 

För er som inte redan upptäckt detta ska jag meddela att facebook är farligt och kan bli beroendeframkallande :p Har just nu en "tävling" med min syster om vem som kan skaffa mest vänner. Jag lyckades faktiskt höja mitt antal med 11 pers bara från igår, och har fler jag väntar svar på, så det tyckte jag var kanske duktigt gjort av mig. Eller nåt. Gud, vilken nörd jag låter som just nu... Se bara vad facebook gör med en. Se upp! 

Och över till nåt helt annat igen. Snön kom igen igår. Vad arg jag blev då. Det är ju den 9e april, och våren var ju på väg! Blommorna hade börjat komma, fåglarna kvittrade så fint, de flesta hade bytt till vårjacka och satt sommardäck på bilarna. Och jag fyller ju år om några dar, det ska inte vara snö ute då. Jag minns en gång när jag var liten, fyra eller fem år, då jag faktiskt sprang omkring barfota i en söt liten sommarklänning på min födelsedag. Ser inte direkt ut som om jag kommer kunna göra det i år. Ok, ok, jag vet, jag bor i Sverige, jag ska inte förvänta mig något annat. Speciellt inte i april. Annars hade vi inte haft något som heter aprilväder. 
Nej, nu vet jag knappt vad jag skriver längre, känns som hela det här inlägget är helt ologiskt. Men så är det ibland, speciellt när man är lite yr och snurrig i huvudet.

Inga kommentarer: