torsdag 17 april 2008

födelsedagsfirande och tjejtankar

Så var man äldre igen :p
Häromdan fyllde jag 22. Tyvärr blev det inget firande då, eftersom jag har fått halsfluss, igen. Var bara två månader sen jag hade det sist, men visst, varför inte få det igen? Det visar ju bara på min vanliga otur. 
Som tur var kom jag till läkaren ganska fort den här gången och fick penicillin i lördags. Så nu har jag ätit det i sex dar, så smittar inte längre eller nåt sånt, men känner ändå av att jag har det i kroppen. Har ingen vidare ork osv. Blir typ helt slut av att vara i skolan några timmar. Som i tisdags när jag bara kom hem och somnade på soffan nästan direkt. Sen satt jag visserligen och spelade The Sims med min älskade syster resten av eftermiddagen och kvällen, så jag fick en lugn kväll iallafall.
Men ikväll, alltså om några timmar, så blir det lite firande för mig iallafall. Lite middag, och jag har stått och bakat brownies och bullar, så det ska förhoppningsvis bli trevligt. Mina systrar ska komma hit, och min allra bästa kompis, Mumin, som är som en till syster.

Jag märker hur jag börjar bli nästintill besatt av tanken på att vara med en tjej. Har börjat tänka på det sjukt ofta. Hur det skulle vara, hur det skulle kännas, hur folk skulle reagera omkring mig osv. Men just tanken på att ha en tjej bredvid mig som är något mer än en vän, får mig att nästan få ont för att jag vill ha det så mycket. Sen vet jag fortfarande inte hur jag ska "hitta" denna tjej, men det löser sig väl nog tillslut hoppas jag. Är det nåt jag har lärt mig så är det att man inte hittar någon fören man har slutat leta :p
Så jag får helt enkelt inte leta alls, så kanske hon en dag står där framför mig och ler, vem vet?
Jag har verkligen tänkt mycket på det där med hur det skulle vara till skillnad från att ha en pojkvän. Jag tror jag skulle trivas bättre och slippa alla, "hur i helvete tänker killar?" tankarna. Jag har alltid känt mig mer bekväm runt tjejer och känner att dem kan jag faktiskt förstå, både dem och hur de tänker. 
Så nu är det bara att hoppas, försöka att inte leta eller tänka för mycket, utan bara leva och låta saker ske. Eller nåt. 

Inga kommentarer: