fredag 4 april 2008

döda kvalster och diskutera

Det känns så jäkla skönt att städa. Detta är förstås något jag är dålig på att få mig själv att göra, men när jag väl gör det så gör jag det ordentligt! Jag får alltid en sån sjuk tanke och tillfredsställelse när jag dammsuger mattorna. Jag tänker nästan alltid: "Haha, dö kvalster dö!" Vilket kanske visar på en sadistisk sida av mig själv som jag knappt visste att jag hade. 
Men nu är det så skönt här inne. Det är rent och dammfritt. Det går att gå på golvet utan att hoppa över saker, det går att andas luften, min säng ser läskigt inbjudande ut och så är jag helt nyduschad, för det finns ju inget härligare än att lägga sig, helt nyduschad, i en helt nybäddad säng.
Nu låter det kanske som att jag är värsta slusken som inte städar eller håller rent. Det är jag inte. Det är bara så att jag på senaste har haft så fullt upp med skola, jobb och privatliv att jag faktiskt inte haft varken tid eller ork att städa. 

Hamnade i en ganska intressant diskussion idag vid middagen. Detta är visserligen inget ovanligt i min familj, middagsbordet är den plats vi diskuterar de mest bisarra saker vid. Och det är alltid lika kul när vi har gäster, speciellt killar, och där sitter vi döttrar och snackar öppet om sex med vår mamma. Aldrig direkta detaljer förstås, men vi är väldigt öppna och har alltid varit det. Idag iallafall kom vi in på samtalet om långa och korta killar. Min syster pratade om hur hon föredrog långa killar, men att många, inkl hon själv, ändå alltid faller för de korta komiska killarna. Mitt bidrag till diskussionen blev då: "Men JAG vill inte ha någon lång kille. Jag vill ha en söt tjej istället." Och där bryr jag mig faktiskt inte det minsta om längd :P På nåt sätt känns det tyvärr som om min syster inte tror på att jag någon gång kommer att skaffa en tjej, vilket förstås kan vara förståeligt eftersom jag aldrig haft någon heller. Men sen sa hon ändå att det skulle vara coolt att säga "min syster och hennes flickvän". Så det är väl ändå något. Därifrån kom vi självklart in på ämnet om min mormor och morfars reaktioner när de får höra att jag skaffat en flickvän. Själv tror jag inte att de skulle förstå vad det var vi menade. De skulle säkert tro att jag bara pratade om en ny tjejkompis eller nåt. De är lite blinda när det gäller saker som homosexualitet och sex. Ändå var det faktiskt de som en gång gav mig Fucking Åmål i present, och min morfar som kände sig manad att berätta att den handlade om två lesbiska tjejer. (Min morfar har en tendens att alltid ge sig in i en lååång förklaring av saker, som om man nyss kommit till jorden eller nåt. En gång fick jag genomgå en timmes förklaring på vad en frågesport är för något!) Så de vet ju att det "existerar" men jag vet inte hur de skulle reagera om det plötsligt fanns i deras egen lilla värld. 

Jag börjar nästan känna mig mer och mer eggad att ta mig in i den "lesbiska världen", har bara väldigt dålig koll på hur. Kändes som att detta är något. Att starta en blogg och skriva om mina tankar och funderingar. Kanske få svar på några av mina frågor. 

Inga kommentarer: