fredag 25 april 2008

en massa av "tänk om"s

Satt ute i solen för en stund sen, bredvid min syster som låg och solade för första gången i år, och skrev praktiskt taget ett helt blogginlägg i huvet, med en massa smarta tankar och funderingar. Tyvärr var jag tydligen inte smart nog att komma ihåg det :p

Därför får jag nu skriva ett mindre genomtänkt inlägg om vad jag kom och tänka på häromdan. Då mindes jag plötsligt den där tjejen som jag faktiskt flörtade med under den termin jag läste engelska på universitetet. Hon gick i min klass, en liten söt asiatisk tjej med ett underbart leende och ett underbart hår, och som jag minns det så var det på första lektionen som vi arbetade ihop. Man skulle intervjua varann och sen redovisa detta för klassen, eller något sådant. Och vi kom bra överens och satt och log mot varandra hela tiden. Det var detta som sedan fortsatte resten av kursen. Varje gång vi såg varann så klövs båda våra ansikten av stora leenden. Jag ertappade även mig själv med att sitta och stirra på henne under lektionerna en hel del, och ganska ofta möttes mina blickar av ännu ett av dessa glada leenden. Men det var också allt som hände. Insåg väl inte helt fullt då vad det innebar, och vad det skulle kunna innebära. Jag minns däremot att jag några veckor efter kursen länge funderade på att ringa henne, med hjälp av klasslistan med allas nummer som vi fått, men jag visste inte vad jag skulle säga, så detta blev aldrig av. Nu i efterhand inser jag mycket klarare hur dumt det förmodligen var, för jag tror att det faktiskt var något där, eller i alla fall kunde ha blivit något. Och hade det blivit det, så kanske jag mycket tidigare insett vad jag egentligen vill och sluppit de närmaste åren i mansdjungeln med alla vandrade pinnar (vilket alltså är mitt nya smeknamn för heteromän, tycker det är ganska passade faktiskt) och ständigt bli indragen i dans eller nerdragen i knän av killar som jag annars inte skulle närmat mig frivilligt. 

Men nu måste jag duscha, för att sen åka iväg och klä mig i färgglada trikåer för att vara med och dansa i en musikvideo. Som vilken vanlig fredageftermiddag som helst! :D

Inga kommentarer: